07 februari 2008

Christer Sjögrens melodifestival debut.

På lördag så börjar äntligen vårens stora nöjeshändelse; Melodifestivalen. Jag tänkte försöka skriva lite om alla deltagarna, och börjar bakifrån i startfältet för Göteborgstävlingen och då blir Christer Sjögren först ut. Jag kan inte påstå att jag hoppar av glädje över hans deltagande men mannen har en fantastisk röst. På hans officiella hemsida kan man läsa att Christer även bokat in hösten:

"40-ÅRSJUBILEET BOKAT

Under hela två månader hösten 2008 blir det nostalgi på Tyrol i Stockholm. Christer kommer då att fira 40 år som artist med en mäktig show som spänner över allt ifrån starten med Pelles Orkester, fortsättningen med Vikingarna och inte minst från egna solokarriären, den Elvisinspirerande Las Vegasföreställningen."

Nu återstår det att se hur poppigt det blir på lördag, tyvärr så måste jag redan nu utfärda en "Nick-Borgen-varning" för CS. Istället passar jag på att njuta av hans ljuva stämma när han sjunger med en annan melodifestivaldeltagare på sommarscenen i Stockholm.

Inga kommentarer: