20 november 2009

Martha Stewart - the Yarn Show

Idag har jag sett ett riktigt inspirerande avsnitt av Martha Stewart - hela programmet handlade om stickning. Jag har inte stickat någonting på flera år, men känner mig så sugen på att handla stickor och garn. Förutom inspiration från så läser jag just nu The Friday Night Knitting Club av Kate Jacobs. Det är andra gången jag läser boken, och det är kanske inte främst stickningen som gör boken så himla bra utan de fantastiska karaktärerna och den oförutsägbara handlingen.

Så nu ska jag börja leta efter en bra garnaffär i Stockholm! Mitt första projekt får bli enkelt och jag funderar på att sticka mig ett par benvärmare.

Kanal 9 är snart ikapp och det här avsnittet om stickning sändes ursprungligen i USA den 23 mars. Jag är så glad för att det finns en svensk kanal som sänder Martha för hon är en enorm inspirationskälla och det är knappast troligt att vi någonsin får en svensk "husmor" liknande Martha.

Här är några länkar om !

Sticka - Sveriges Stickförening.
Fler böcker av Kate Jacobs hittar du här.
Martha Stewarts egen sida för stickning och virkning. Här finns massor roliga projekt med bilder. Och så slutligen, för den som inte vet hur man sticker så har Martha gjort en bra kom-igång-skola.

Inga kommentarer: