08 juli 2007

Boksommar!

Med det här vädret så känns det helt ok att ägna sig åt att avverka högen med alla olästa böcker som jag har hunnit samla på mig. Jag har precis läst ut "Den ryske vännen" av Kajsa Ingemarsson. Det här är en typ av bsok som jag vanligtvis inte läser, men eftersom jag tycker så mycket om allt annat som Kajsa har skrivit så var det en chans att vidga mina vyer. Boken var precis så välskriven som jag hade förväntat mig, personporträtten är fantastiska och eftersom jag själv arbetar i Gamla stan nära i den politiska sfären så var det extra spännande att både UD och Rosenbad var inblandat. Tyvärr så kanske inte handlingen och framför allt inte slutet levererar det som jag hade hoppats på. Boken får ett halvbra betyg tack vare familjen Hamréns välbeskrivna personligheter och verklighetstrogna relationsproblem.

Inga kommentarer: