08 juli 2007

Marian Keyes - Är det någon där?

Jag har hunnit läsa ett femtiotal sidor i Marian Keyes senaste bok. Varje gång jag köper en av hennes böcker så känns det som om det är det mest självklara som finns, ungefär så som man ser på nyheterna varje dag, eller läser e-post när man kommer åt en dator...... Det mest fantastiska är att man aldrig blir besviken på Marian. Just nu läser jag om Anna Walsh och så har jag Marians kåserier i bilen.....


Jag vet inte riktigt vad det är som gör att Marian Keyes lyckas fånga mitt intresse till skillnad från annan "kiosklitteratur", men fast är jag, kan inte få nog. Det är lättläst, roligt, och faktiskt berikande!


Återkommer med en utförligare recension när jag läst färdigt boken.


Nu väntar boken på nattduksbordet och jag måste skynda mig i säng!

Inga kommentarer: