07 september 2008

Sarah Palin- granskad in i varje detalj



Så här långt är jag riktigt imponerad av den kandidat som John McCain valt som sin tilltänkta VP, men jag avundas henne inte. Hon är granskad in i varje detalj och så kanske det ska vara med en person som möjligen kommer att vara en av USA:s mest inflyteserika personer. Dotterns graviditet och hennes personliga ställningstaganden har Bjarne skrivit en riktigt bra inlägg om. Det är sällan jag gör PR för hans blogg, men det här inlägget är riktigt bra.

Jag läste igenom LA Times nätupplaga ikväll och de har en hel bildserie om Sarahs klädsel, smycken och makeup. Det får inte vara för mycket, inte för lite och det ska vara politiskt korrekt. Bland annat skriver författaren till inlägget att ett av hennes glasögonpar måste bort för de har skalmar som är för grova för hennes smycken..... som sagt var; granskad in i varje detalj och uppenbarligen in på bara kroppen.

För den som är intresserad av att se fotogranskningen så finns det en om Sarah Palin, en om Cindy McCain och slutligen en om Michelle Obama.

Våra politikers klädval här i Sverige är sällan ämne för några nyheter som tur är. Helt och rent tycker jag är gott nog. Beatrice Ask är ett av våra statsråd som aldrig tråkar ut, hon är alltid snygg, men aldrig tråkig!
Läs mer om: , , och

Inga kommentarer: