22 oktober 2009

Pir 1 - butik och servering

Granne med Restaurang Gåshaga ligger en nyöppnad butik som jag har passerat och kikat in i ett par gånger på väg till och från Lidingöbanan. En fantastiska atmosfär och en god latte gjorde mig nyfiken och i förra veckan fick jag möjlighet att prata med en av ägarna, Charlotte.


, som drivs av Charlotte och Gunilla, smygöppnade redan den 15 augusti. Lokalen är mysigt inredd med många skärgårdsdetaljer, vackra hantverk och ljusa färger.



Butiken är fylld med underbara och personligt utvalda produkter. Den varma doften av tjära och de vackra fårskinnen som finns i butiken förklaras av Charlottes starka koppling till . Fler av leverantörerna finns och verkar på Gotland men i sortimentet finns även Ninas skorpor med ursprung i Småland, honung från Ösmo och trätavlor från Värmdö.








Pir 1 har avtal med Gateau och erbjuder dagligen nybakat bröd och man kan beställa allt ur deras sortiment och få det levererat till Pir 1. I framtiden kommer brödbeställningar att kunna göras via nätet, men tills vidare går det bra att ringa och beställa på tel. 08-766 00 36.

Pir 1 har även massor av fina presenter, både för stora och små. Själv fastnade jag för de färgglada tvålarna och doftljusen, och i ska jag önska mig ett par handgjorda torgvantar med pärlor som finns i flera olika färger.



Sammanfattningsvis är Pir 1 just en sådan butik som jag bara har kunnat drömma om att vi skulle få ut hit till oss i . Förutom att köpa latte, ljus och presenter ska jag testa kryddmixer, salt och att beställa nybakat bröd.

Inga kommentarer: