10 juli 2008

Isn't She Great - Jacqueline Susann's liv


Ikväll har jag sett en riktigt bra film om författaren Jacqueline Susann. Jag har inte tidigare hört talas om denna författare så ger ser fram emot att läsa hennes böcker (som ses som 60-talets Jackie Collins). Nu har jag ju inte läst någon Jackie Collins bok heller... ännu, men någonstans ska man ju börja. Åter till filmen; Huvudpersonen spelades av som gör en fantastisk prestation, maken spelas av Nathan Lane och vi får även se "Niles" från , d.v.s. David Hyde Pierce och som bokförläggare. Fru Susann lever ett ganska tufft liv och under hela hennes karriär så följs hon av cancer och det faktum att hennes son lider av autism.

Det har varit en ovanligt bra film som jag fastnade för av en slump (mitt zappande). En klart sevärd och mycket välgjord film med många snygga 60-tals inslag.




Bild från filmen:






Bild på den riktiga Jacqueline Susann




Inga kommentarer: