23 juli 2008

Nu är det slut med kontorskaffet!


Usch, det var verkligen inga trevliga nyheter som Konsumentföreningen i Stockholm levererar. Efter mycket tjat på jobbet så köpte vi in nya fina kaffeautomater till jobbet för en tid sedan, och jag har själv fyllt på den vita lådan och vet att det står Whitener på påsen. Jag har inte tidigare funderat på innehållet utan nöjt druckit mina sex-sju koppar om dagen..... och när jag läser innehållsförteckningen så säger jag shit! Kaffe+mjölk har blivit kaffe+socker+fett.

•Glukossirap.
•Härdat vegetabiliskt fett.
•Mjölkprotein.
•Stabiliseringsmedel E340 (kaliumfosfater).
•Emulgeringsmedel E471 (mono- och diglycerider av fettsyror).
•Emulgeringsmedel E472c (mono- och diglyceriders citronsyraestrar).
•Klumpförebyggande medel E341 (kalciumfosfater).
•Färgämne E160a (karotener, betakaroten).

Som tur är så jobbar jag bland en massa trevliga kaffeställen och kommer i framtiden att unna mig en riktig latte med lättmjölk i stället för Selectasmörjan, och kanske är det dags att äta lite GI-mat och få bättre resultat när inte Whitners kalorier tillförs varje dag.

Fler bloggar om , ,

Inga kommentarer: