31 augusti 2008

Nypremiär av Bingolotto



Ikväll var det nypremiär av Bingolotto efter sommaruppehåll och programledarbyte. Efter att ha mutat Bjarne fick jag honom till att spela ikväll (även om han bara deltar under själva bingospelandet), och han vann faktiskt 100 kronor! Vi är båda överens om att de nya spelbrickorna är mycket roligare än de som har funnits tidigare eftersom man kan direkt se vad man har vunnit och det finns inte samma tvång att ringa in till programmet. När det gäller Lotta Engberg så är vi väl inte lika överens, jag tyckte hon gjorde en fantastisk insats och var helt perfekt på alla sätt och vis, medans Bjarne uppfattade henne som aningen för snabb och nervös. Om gästen: Peter Stormare finns det mycket att säga, men Lotta räddade upp alla situationer hans skapade på ett mycket bra sätt. Han är ju onekligen en spännande person och det var väldigt intressant att höra honom tala om sitt hem, tro och hans bakgrund, men killen har en benägenhet att spela över och bli lite för mycket!

Sammanfattningsvis vill jag ge nya Bingolotto väl godkänt och fortsättningsvis så kommer vi nog avsluta helgen med att titta på Tv4+, åtminstonde jag.... Nästa vecka ska tydligen Bert Karlsson vara gäst och det ser jag faktiskt fram emot. Även om även han kan gå överstyr så är han onekligen en spännande och färgstark person.

Om du vill så kan du läsa vad andra blogare har skrivit om; , , och

Inga kommentarer: