10 augusti 2008

John Edwards - att leva som man lär


John Edwards har vid ett par tillfällen kandiderat som demokraternas presidentkandidat. Förra presidentvalet var han parhäst med John Kerry, men i det stundande valet så försvann han ganska fort som kandidat när motståndet hette Clinton och Obama. Jag har tidigare tyckt att han har varit en ganska sympatisk person om än något för vänstervriden. Ikväll ser jag på nyheterna att han, min favoritkandidat bland demokraterna har varit otrogen, och erkänt det. Det har garanterat funnits presidentkandidater och presidenter tidigare som inte har kunnat "hålla på sig", John Kennedy är ju ett sådant exempel, men det som stör mig med Edwards är värre; Hans fru fick bröstcancer för ett par år sedan och straxt före valkampanjen började så berättade hon att det har kommit tillbaka och att man inte kan bota henne denna gång, och när hon behöver honom som mest så är han otrogen! Jag säger som Ronja Rövardotters pappa sa; Skitstövel! Han är otrogen mot sin sjuka fru och har mage att åka runt och kampanja om familjevärderingar och familjens vikt i det amerikanska samhället; Skitstövel, jag känner mig riktigt lurad och då kan jag bara ana vad hans fru känner som varit tillsammans med honom sedan de träffades på juristutbildningen när de var unga!

Många medier rapporterar just nu om detta, och här är några av dem.
Huffington Post
Fox news
SvD
Aftonbladet

Fler bloggar om; , , och

Inga kommentarer: