13 mars 2010

Melodifestivalen 2010 - recension

Direktbloggat, mina ytterst personliga reflektioner.

1. - "You're Out Of My Life"
Wow, vilket framträdande, så snyggt! Låter växer för varje gång jag hör den och Darin sätter varje ton klockrent även om hans "smärta" ibland gör mig lite orolig. Jag gillar det vita, men det hade varit snyggare om Darin fått på sig någonting annat än ett par ostrukna vita jeans, men för Darin kanske det funkar, han är ju så söt att man nästan svimmar (han liknar en kille, Backstad, som jag datade en gång i tiden).

2. - "Jag vill om du vågar"
Jag gillar låten, det är sån trallvänlig gammal , men tyvärr ingen vinnare. Tror kanske att Pernillas klänningsbyte var en miss. Den här klänningen var betydligt tråkigare och under dansen så saknade jag axelklaffarna på den gamla klänningen, de gav lite extra effekt även om de inte var ursnygga.

3. - "We Can Work It Out"
Lite för övertänd, och tyvärr väldigt tråkig, ett tag så såg det ut som om han var kissnödig. Kanske borde någon hjälpa honom med att hitta rörelser som fungerar på scenen?

4. - "Kom"
Den bästa låten i årets festival - och antagligen den låt vi kan komma längst med i Oslo. Tjejerna är otroligt duktiga, klockrent och vackert, men kanske har de inte tillräckligt med röstkapacitet? Detta är dock tillsammans med Jessica min favorit.

5. - "Hollow"
En fantastisk artist som sjunger en låt som antagligen passar bättre i en musikal. Peter gör allt perfekt, han har en sådan enorm scennärvaro och laserstrålarna fungerar otroligt bra. Han har förtjänat en pallplacering!

6. - "Unstoppable"
Jag gillar låten, framträdandet var dock kanske lite tråkigt, Olas charm räcker inte långt, men inte hela vägen genom tv-rutan. Under alla omständigheter kommer jag dock att tralla på den här låten hela vägen fram till semestern.

7. - "I Did It For Love"
Hon är fantastisk - låten är fantastisk. Jag tror klänningbytet var helt rätt och ökade den fantastiska känslan av sårbarhet som Jessica förmedlar. Kan vara en !

8. - Keep On Walking
Så otroligt snyggt gjort! Urläcker show, kul med , men Salems ihärdiga taktlösa hoppande i slutet av låten kändes som lite för mycket.

9. - "This Is My Life"
En fantastiskt söt tjej med en otrolig röst som är perfekt för denna
inspirerade låt. Det är inte min favorit, men den har potential.

10. - "Manboy"
Poppig trallvänlig låt, söt liten kille, men man tröttnar alldeles för fort på låten och är inte duschen lite överskattad?

Inga kommentarer: