05 mars 2010

Förra veckan läste jag ut; Odjuret av Roslund & Hellström. Boken får fyra fior av fem.

Det är en förskräcklig bok, fantastiskt bra men fruktansvärt otäck. Boken är välskriven även om jag ibland fastnade i den korta meningsuppbyggnaden och den annorlunda kommateringen. Boken berättar om en verklighet som jag önskar att jag inte visste om att den finns. Tyvärr så är mycket i boken alldeles säkert sådant som människor tvingas uppleva och genomlida. Stundvis så ångrade jag att jag började läsa boken men den förband mig i skräck inför de ohyggliga brott som begås av "Lund" och det var helt omöjligt att sluta läsa.

Nu när det har gått ett par dagar har jag tänkt om, och det kanske blir så att jag läser ytterligare böcker av författarteamet Roslund & Hellström. Jag har förstått att även de efterföljande innehåller fruktansvärda öden, men böckerna är så välskrivna att det kanske blir ett överstigligt hinder.

Här kan du hitta vad andra bloggare skriver om Odjuret av Roslund & Hellström

Inga kommentarer: