12 januari 2008

Bingolotto - ikväll på TV4 anytime

Bingolotto har ju flyttat över till TV4+ och det är tydligen många gamla bingolottospelare som inte har kanalen. Därför har TV4 beslutat att visa programmet fritt på TV4 Anytime. Bingolotto ska ju vara ett familjeprogram och jag vet inte om det känns så himla mysigt att samlas framför datorn. Programledaren Rickard är ju aningen bekymrad över tittarantalet och kanske kan webtv hjälpta någon stackars desperat bingolottospelare. Personligen tycker jag Rickard är den absolut bästa programledaren sedan "Loket", även om jag förstår att de äldre kanske har lite svårt att hänga med i hans tempo.

Lite fakta om Bingolotto;


Programledare:



Största vinsten vanns 2003 och var på 31, 5 miljoner kronor.


Under Leif "loket" Olssons tid hade Bingolotto som mest 3 miljoner tittare (mot ca 300.000 idag).

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag googlade lite på gamla bedrifter som jag har gjort, och hamna i din blogg. Det var jag som sålde lotten som Ulla Elfving i maj 2003 vann 31,5 miljoner på. :) //Daniel (daniel@festivalradion.se)