22 maj 2008

Uppdatering; Eurovision Song Contest - delfinal 2

Vidare gick
Sverige, Ukraina, Kroatien, Albanien, Island, Georien, Danmark, Sverige, Lettland, Turkiet och Portugal. Fyra av mina 6 favoriter gick vidare alltså, och tyvärr så får vi inte höra Maltas Vodka-sång på lördag.

Nu är det dags att läsa lite bok och sova! Over and out!

-----------------------------------------------


Wow, Perelli, det var verkligen klockrent. Klänningen, scenen, rösten och kören, allt var perfekt. Blev lite besviken när jag såg rubriken i Expressen ikväll, med tanke på allt annat jag hört under kvällen så känns det aningen orättvist att 29% gett Perelli en endaste geting. Island var helt ok också tycker jag och Ukraina var i Perelli-stil fast lite rockigare. Chanserna för att Eurovisionfinalen går i Ukraina eller Sverige är mycket goda! Jag gillade Ukraina också och så tycker jag Vodka-hyllningen var riktigt bra. Nu är det bara två bidrag kvar innan röstningen påbörjas. Spännande värre.

Ni kan titta och lyssna på mina 6 favoriter nedan (uppradade efter startordning).

Island!


Sverige (såklart!)


Ukraina


Schweitz


Danmark


Malta




01 Iceland
RÚV Euroband
This Is My Life

02 Sweden
SVT Charlotte Perrelli
Hero

03 Turkey
TRT Mor ve Ötesi
Deli

04 Ukraine
NTU Ani Lorak
Shady Lady

05 Lithuania
LRT Jeronimas Milius
Nomads In The Night

06 Albania
RTSH Olta Boka
Zemrën E Lamë Peng

07 Switzerland
SRG SSR idée suisse Paolo Meneguzzi
Era Stupendo

08 Czech Republic
ČT Tereza Kerndlová
Have Some Fun

09 Belarus
BTRC Ruslan Alehno
Hasta La Vista

10 Latvia
LTV Pirates Of The Sea
Wolves Of The Sea

11 Croatia
HRT Kraljevi Ulice & 75 Cents
Romanca

12 Bulgaria
BNT Deep Zone & Balthazar
DJ, Take Me Away

13 Denmark
DR Simon Mathew
All Night Long

14 Georgia
GPB Diana Gurtskaya
Peace Will Come

15 Hungary
MTV Csézy
Candlelight

16 Malta
MBA Morena
Vodka

17 Cyprus
CyBC Evdokia Kadi
Femme Fatale

18 F.Y.R. Macedonia
MKRTV Tamara, Vrčak & Adrijan
Let Me Love You

19 Portugal
RTP Vânia Fernandes
Senhora Do Mar (Negras Águas)

Inga kommentarer: