06 maj 2008

Life - en ny favoritserie!


Wow, vilket pilotavsnitt! Jag anade att Damian Lewis skulle vara bra, men han överträffade alla förväntningar. Det var lite kul att se hans advokat också som spelas av Brooke Langton, henne har jag inte sett sedan hon gjorde Samantha i Melrose place.

Efter alla CSI-serier så känns det här som en "riktig" polisserie med lite mer handfasta grepp och gammaldags detektivarbete. Sidostoryn om Charlie Crew, hans förvaltare Early (som spelas av Adam Arkin) ger serien ett vidare perspektiv.

Här är några av favoritcitaten från kvällens avsnitt.

You don't have to understand 'here' to be 'here.'

I am not attached to this car..

Jag är helt säker på att det kommer att fastna många citat i mitt huvud från den här serien. Till min stora förvåning så verkar som om även Fredrik Virtanen ger guld åt serien. Det är en av få gånger vi har varit överens.

Inga kommentarer: